Togtur til Holmestrand!

Denne måneden har småtrolla "Transportmidler" som tema. I den forbindelse dro 2-åringene på togtur fra Skoppum til Holmestrand. Det var en fantastisk tur!

Det var en spent gjeng som dro fra barnehagen på vei til bussen. For å ta toget måtte vi nemlig først ta bussen til Skoppum. Det var minst like spennde som togturen!

Mens vi ventet på bussen sang vi "Hjulene på bussen" og "En bussjåfør".

Da vi kom fram på togstasjonen kjøpte Christine togbilletter til oss. Alle fikk en hver som de måtte vise til konduktøren på toget. Det var stas å ha egen billett og alle passet veldig godt på billetten sin.

Alle fikk et stempel i billetten av konduktøren.

Framme i Holmestrand gikk vi ned på en lekeplass like ved stasjonen. Der lekte vi og spiste lunsj. Christine hadde bakt pizzasnurrer til oss.

Etter lunsj gikk vi langs brygga for å se om vi fant en kafè hvor vi kunne kjøpe is. Det var veldig koselig og vi så mange fine båter. En av båtene syns barna ligna på Elias.

Endelig var det tid for is. Det hadde barna gledet seg til hele dagen. Det ble litt gris, men det smakte veldig godt!

Det var en innholdsrik dag, fylt med nye opplevelser og inntrykk. Etter å ha sett alle de fine båtene på brygga fikk vi veldig lyst til å kjøre båt, så neste tur blir med ferja over til Moss. Vi gleder oss allerede!