Namastè

Årets barneaksjon er fra et lite sted som heter Makkai Tar - noen mil øst for Katamandu. Her bor Biswas på snart fire år og Nischal på fem år med sine familier. VI følger også ei jente som heter Puspa. Hun er seks år og bor sammen med storesøsteren sin på et hjem for jenter, fordi de ikke har noen familie å bo sammen med.

FORUT ønsker at barn i Norge skal lære om barn i andre land. De ønsker også at barn i Norge skal forstå at det går an å hjelpe dem som ikke har det så bra som oss.

Vettene i år har vært litt over gjennomsnittet opptatt av sjørøvere og pirater så vi smalt igang et prosjekt om dette.

Siden vi har laget en liten søt båt som rommer store deler av barnehagen valgte vi å reise med denne fra Norge til Nepal.

På veien ned dit stopper vi i Finland, Russland, Kina og Nepal. Dette gleder vi oss til. Barna har også laget egne rakkettsekker som vi skal bruke når vi skal besøke landene og vi ikke kommer frem med båten.

På båten har vi med oss vår trofaste venn Monki. Han skal lære oss ulike ting om de forskjellige landene og noen utenlandske ord.

Dette blir en spennende reise frem mot 24 oktober hvor FN kafeen skal være.